Tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminta | Luksia

Luksian tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminta

Kehittämisprojektit, joita Luksia, Länsi-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä hallinnoi tai joihin se osallistuu, edistävät ammatillisen koulutuksen kehittämistä, toiminta-alueen kehittymistä sekä alueen elinkeinoelämässä toimivien henkilöiden osaamista.

Mikä on hanke?

Hanke on aiheeltaan ja kestoltaan rajattu tehtävä, joka lähtee tarpeesta. Hankkeen tavoitteena on tarpeen tai todetun haasteen ratkaiseminen tai idean kehittäminen käytäntöön. Hankkeella on määrätty toiminta-aika, tavoitteet ja budjetti. Hankkeelle ei ole yhtenäisesti sovittua määritelmää. Hanke voi tarkoittaa ohjelmaa, ohjelman osaa tai kokonaista projektia.

Luksian käynnissä olevat hankkeet

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

Ajankohtaista

OMA 2

OMA 2

OMA 2-hanke – Strategisen kumppanuuden ja omistajaohjauksen kehittäminen 1.1.2024 - 31.12.2026 Hanke vahvistaa ammatillisen koulutuksen strategista kumppanuutta ja omistajaohjausta kunnissa. Sen tavoitteena on parantaa ammatillisen koulutuksen ja työelämän...

lue lisää
Työpaikkaohjaajan muistilista

Työpaikkaohjaajan muistilista

Ennen työelämässä oppimista Avusta tarvittaessa yhteistyösopimuksen tekemisessä mahdollisuuksiesi mukaan. Osallistu koulutussopimuksen/oppisopimuksen suunnitteluun. Varmista, että muu henkilöstö on riittävässä määrin tietoinen tästä sopimuksesta sekä opiskelijan...

lue lisää
Erilaisen oppijan ohjaus

Erilaisen oppijan ohjaus

Tämä ohje on ensisijaisesti työpaikkaohjaajalle. Kuka on erilainen oppija? Opiskelija, jolla on oppimisen vaikeuksia. Opiskelija oppii hitaammin kuin muut. Opiskelija oppii eri tavoin kuin muut. Opiskelijalla on joku diagnosoitu sairaus. Opiskelija on erityisen...

lue lisää
Opiskelijan arvioiminen

Opiskelijan arvioiminen

Tämä ohje on työpaikkaohjaajalle. Lähtötason arviointi Oleellista työelämäjakson onnistumisen kannalta. Työpaikkaohjaaja selvittää keskustelemalla opiskelijan ja opettajan kanssa. Työpaikkaohjaaja selvittää seuraamalla opiskelijan työskentelyä. Luo raamit...

lue lisää
Opiskelijan ohjaaminen

Opiskelijan ohjaaminen

Työpaikkaohjaajan ohjaustoimet eri vaiheissa Ennen opiskelijan saapumista Tutustu opiskelijan tavoitteisiin (tutkinnon osa ja ammattitaitovaatimukset). Tiedota työyhteisössä opiskelijan saapumisesta ja tavoitteista. Varaudu opiskelijan saapumiseen: varaa työtilat ja...

lue lisää
Työelämässä oppiminen

Työelämässä oppiminen

Työelämässä oppiminen on Tavoitteellista Opiskelija oppii käytännön töitä tekemällä tutkinnon perusteiden ja ammattitaitovaatimusten mukaisesti Opiskelijalla on myös omia tavoitteita Suunniteltua Työelämässä oppiminen suunnitellaan opiskelijan henkilökohtaisessa...

lue lisää